”Tonårs” tantens Fredags tankar.

I mellandagarna köpte jag mig ett par snor dyra jeans från Tiger. De började noppra sig. Jag fick lämna tillbaka de och fick ett nytt likadant par i samma stl och allt i utbyte. Men de är något mindre i linningen ( Det kände inte tant när hon svettades i provrummet). Nu har den här tanten en sådan tur att hennes ena brorson jobbar på Carlings. Jag fick tipset : ” Blöt de med blomspruta i linningen och gör squats. Så här går jag nu med fuktiga brallor ( linningen) och gör squats=benböj. Vem minns väl inte tiden då man låg på golvet och fick hjälp att dra ihop byxorna? Till saken hör att jag mest bor i jeans av ”Boyfriend modell”. De är slappa och sköna. Inget sitter åt någonstans. Nu ska dessa Tiger byxor töjas ut och inte tvättas på ett år. För det fick jag lära mig också. Man ska gå omkring lite halv äcklo.

Och inte nog med att jag lallar runt i trånga byxor. Vår tvättmaskin har självdött! Den tog sin sista suck igår. Jag säger farväl till vår Bosch och välkomnar en ny kompis i eftermiddag. Jag klarar mig utan tumlare men inte utan tvättmaskin. Ha en trevlig helg alla vänner.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i jeans', tant, Tiger of Sweden, Tighta, Tvätta, tvättmaskin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

