När tvättmaskinen

Självdör så åker vi och köper oss en ny. En ny tystgående sak med bra energiprogram.  Idag startade jag den nya saken och kände förväntan. Älskar nya elektroniska prylar med lysande och blippande displayer. Hatar att läsa instruktioner. Jag kan själv . Är på väg till Lina för att fira min svärson som fyller år. Är som tur var hemma när den nya tvättmaskinen bestämmer sig för att ta en promenad. Den centrifugerar och den gör det tydligen kraftfullt. Kära nån vilket liv det blev i tvättstugan. Jag kastar mig in och möts nästan av maskinen i dörren. Försöker liksom få stopp på den innan den börjar jogga. Sakerna som står på tumlaren bredvid far omkring och den nya maskinen bucklar till tumlaren ordentligt. Och där står jag och försöker förhindra allt och undrar vad som hände?Nu har maken något att pyssla med när han kommer hem. Förankra tvättmaskinen i golvet eller så.

Jag hämtar min svärmor , tar med Molte och åker på kalas. Får med mig ett st barnbarn hem. Det är den äldsta av dem som gärna tillbringar en dag eller 2 här. Nu försöker vi tillsammans fundera ut vad vi ska ha för lördagsmys. Inget godis tydligen. Ölkorv står på önskelistan? Vad hände?  🙂 Pojken pratar sommarjobb och MCkort vid 16 år. Mormor tycker han ska köra i snigelfart. Sedan kommer hon på sig själv med att prata o att hon tycker om att köra fort. Hoppsan?

Mormor Asta aka ” Tant Asta” Har idag hittat ett par av sina favorit jeans i garderoben. De har spruckit över knät. Mormor blir rebell. Hon tar på sig de ändå. Från tighta jeans till trasiga jeans. Vad ska det bli av denna kvinna? Kvinnan som snart fyller 53år, söker utbildningar samt jobbar mot uppförslut.

Nu far vi till lokala Ica butiken och köper oss ölkorv. Sen är det dags för ett skivstångspass . Idag ska armarna få sitt. Elias har fixat en ny Spotify lista åt mig att träna till .

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, jeans, skivstång, tant, tvättmaskin. Bokmärk permalänken.

En kommentar till När tvättmaskinen

  1. Madelene skriver:

    Du har glömt ta bort transportskydden i tvättmaskinen – då blir det förflyttningsdans, talar av egen erfarenhet….

Kommentera

