Vad ser jag när jag ser på mig?

Idag har jag skjutsat min granne och vän till Akademiska sjukhuset i Uppsala. Han skulle operera sig. Inget allvarligt dock vilket var skönt. När jag lämnat av honom åkte jag upp till Gränby köpcentrum. Lallade runt i affärer och kände mig sådär skönt fri. Kände mig lite cool och tänkte överhuvudtaget inte på vem jag är , hur gammal jag är och hur jag ser ut. Gick runt på H&M, åkte upp på deras avdelning för ” yngre” människor och män. Möttes utav två unga män som jobbade i butiken. Såg de inte först utan botaniserade i en del toppar och klänningar. Kände mig iakttagen och inser att de tittar på mig och viskar sinsemellan. Nu är jag inte hundra på att det var så men !!! min känsla var sådan.

Där och då tappade jag bort den fria känslan. Fick för mig att de kanske tyckte jag borde byta avdelning till ” Tant delen”. Har diskuterat detta med min vän Maritha på vår promenad idag. Grejen är den att du åldras utanpå men inte inuti. Inte så att jag inte mognat men jag är samma Anne som jag alltid varit. klokare, rynkigare och tryggare. Jag är samma person som jag alltid varit i mina vänners lag. Vi som vuxit upp tillsammans och inte ses jämt tar vid där vi var sist vi sågs. Vi avhandlar bara livets olika skeden. Vi har gått från egna barn till barnbarn. Vi diskuterar fortfarande våra män. Både de goda sidorna och de sidor vi anser vara mindre goda ;). Vi fnissar hysteriskt åt våra fantastiskt roliga skämt och minnen och vi glömmer totalt bort hur gamla vi är.

Finns det verkligen en åldersgräns på kläder? Ja, säger jag till viss del. Muskorta kjolar går bort. Och string bikini är inget alternativ. Magtröjor har jag nog också passerat. Men vad är då min tanke med detta inlägg? Jo , det är så att ” Tanten” du ser i din butik kan i sina tankar just idag vara en cool tjej i trasiga jeans som njuter av sitt liv. Som drömmer sig bort och bara är. Det var också den ” Tanten” som idag var den potentiella kunden du förlorade.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i H&M, Tankar, tant, Vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

