Jobb, Killar och så lite Bröllop!

Efter en intensiv helg med 3 killar och ett fantastiskt bröllop så börjar jag återhämta mig.  Att ha kört sig själv i botten betyder att vissa saker i livet tar längre tid och att det inte finns några som helst reserver att ta utav. Det går fort att hamna i en svacka igen . Även om det du gör är fantastiskt roligt och givande.

Vi börjar väl med den glada nyheten att jag fått ett arbete. Jag sökte inte jobbet. De sökte upp mig via mail. Tyvärr är tjänsten bara på 50% men det är ett jobb. Det är bra för mitt CV och det kommer att bli bra för mig. Jag kommer att finnas i receptionen på Öregrunds Vårdcentral från 11/5-15. Om jag kommer in på någon av de utbildningar jag sökt så hoppar jag på det. Det är både jag och Vårdcentralens chef överrens om. Jag ser fram emot att arbeta med nya arbetsamrater och nya arbetsuppgifter. Självklart är jag pirrig och lite nervös. ( Läs skitnervös).

Helgen då? I Fredags flyttade de ”Tre Terroristerna” in hos oss. Föräldrarna skulle vigas en andra gång i Älvkarleby kyrka på lördagen. Lina har ju vunnit en förnyelsefest.  Ett riktigt prinsessbröllop med vit , vacker klänning, brudtärnor,brudnäbbar och en fest på Älvkarleby Hotell med Middag, övernattning och frukost.

Vi kikade på hockey i fredagskväll. Eller grabbarna och morfar gjorde det. Jag yrade på och pysslade med något som vanligt. I lördags var det sedan dags att åka hyfsat tidigt för den stora dagen. Vi var inbokade på ett familjerum då killarna sov med oss. Florafina sov med farmor och farfar i husbilen. Allting var oerhört vackert och stämningsfullt. Det enda som drog ner betyget var kylan. Stackars Lina stod där i vacker klänning och skulle fotograferas ute. Vi åt gott, jag höll ett tal. Klarade av det utan att bryta ihop. Grät bara en liten skvätt. Var även jätte nervös inför talet och när jag väl börjat babbla så kan jag liksom mölja på hur länge som helst. Vilket jag inte gjorde :).

linaoolle

Att ha 3 killar i ett par dygn och med allt ståhej som var omkring mig så sa kroppen ifrån ordentligt igår. Jag drabbades av yrsel, illamående och kände mig sjuk. Idag har jag promenerat, yogat och somnat på golvet i dödmans position i yogan. Sett till så jag får healing och hämtar kraft. Det sköna är att jag har verktygen och vet hur jag ska gå till väga. Att tanka energi från naturen , tapping och yogan hjälper mig oerhört mycket.

Det som ibland kan vara svårt är att acceptera att jag just nu inte har samma energi och kraft som jag tidigare haft. Men jag är på god väg tillbaka även om det kommer att ta tid. Det som också ger mig massor av energi är alla goda , fina vänner. Ni vet vilka ni är. Tack för att ni lyssnar och finns där. Massor av kärlek till er. ❤

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jobb, Killar och så lite Bröllop!

  1. Gunilla skriver:

    Grattis till nya jobbet! Tror att det kan vara ett bra ställe att jobba på och kanske bra att börja med 50%.
    Sköt om dig!

  2. Lena Karlsson skriver:

    Men GRRRRAAAATTTIIIISS!!!! Va kul att du fått jobb!
    Kram!

Kommentera

