Kallt, Biltema och Cykelrace.

Att vakna till 16,8 grader på morgonen 07.15 innebär att du inte vill kliva upp och inte röra dig överhuvudtaget. Grejen är den att när du bor i husvagn ( en plåtlåda från 1983) från sista april till sista september så vänjer du dig vid att frysa. Du blir van vid att ha det spartanskt och du vänjer dig vid att det är helt ok. Temperaturen stiger relativt snabbt om du har tur på förmiddagen. Annars har vi gasolkamin att ta till.

Jag måste till slut ge mig upp och kissa. Tyvärr har spolningen till toan inte riktigt kommit igång ännu. Den har ergat ihop över vintern. I lugn och ro med skallrande knän och tänder tömmer jag blåsan. Hämtar sedan vatten och tömmer lite i toan. Tilfällig , provisorisk spolning utförd av mig. Kliver sedan i mina zebra randiga byxor. De är naturvit och gråa. Till det har jag rosa/lila randiga raggisar och blåa Foppatofflor. Oh, my lord vilken mode fashionista jag är. Jag har även kläder på överkroppen. Dock ingen behå. Här är det tillåtet att ”släppa fångarna loss”.

Vi fixar frukost, dricker mycket gott kaffe med kesoplättar och sedan säger min mage ” Bajsa”. Eftersom min mage inte är som andras magar så blir det bråttom. Jag har en cykel förberedd för Tant Annes ” Ta mig till toan snabbt”. Det är ca 100 meter till servicebyggnaden och det går fort att trampa , jag lovar. Ibland kan det bli jobbigt. När det är högsäsong är det kö. Jag vill inte ha kö. Glädjen över att de numera har musik i servicebyggnaden är hög. Det känns som att ingen hör det jag gör. Trots att jag hör det alla andra gör . 😀

I eftermiddag kickade toa spolningen igång ” Heureka”. Små ting är ack så glädjande. Vi har även handlat mera vindskydd så vi kan skärma av oss från omvärlden och de kalla vindarna som ibland härjar på Rullis. Min man fick idag för sig att han ville in på ”Männens Mecka dvs Biltema. Han ville även in på Jula. Jag fann en scarf inne på Jula för 49:-. Hur snygg som helst i corall. Den stannade där. Istället kom jag ut med en knippe solcellslampor. 10st vackra lampor i silver. Dem kommer jag att strategiskt placera ut på min plats här runt min plåtlåda. Jag som skrattat käken ur led åt människor som har många sådana på sina platser. Vad händer? Till slut stod jag där och höll i 4 st som jag inte visste var jag skulle placera? Vi kommer att ha en av de mest välbelysta platserna på campingen. Kanske kan jag använda en som cykellyse på kvällarna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Bajsa, Biltema, Jula, Kyla, Rullis, Solcellslampor, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

