Sol, bad och avkoppling

Är vad vi har framför oss i en vecka nu. Inga tjuvar göre sig besvär då svärmor och svärfar flyttar in. De ska ta hand om huset och farbror Moltas. Vi flyger till Skiathos och installerar oss på Hotell Villa Nina. Jag har lätt resfeber , typ 38,5 . Hur många par skor behöver jag på en vecka? Varför har jag bara överdelar och inga nederdelar? Trosor har jag och jeans och vita jeans och shorts och jag tror det räcker så. 😀 Ett par kläningar och en jumpsuit åker också med. Jag har köpt på mig en ny garderob. En färgglad sådan. Det enda mörka i resväskan är min svarta jumpsuit. Jag visade den för maken och han konstaterade att jag införskaffat en ”ärmlös onepiece”

Veckorna har gått i en rasande takt sedan jag började mitt nya arbete. Kroppen börjar få in någon form av vana vid tidig uppstigning. Imorse vaknade jag redan 04.00 av solens ljus och kunde tack och lov somna om. I måndags gjorde jag ett prov för Folkuniversitetet i Uppsala och i tisdags ett för Nackademin i Solna. Den utbildningen går i Uppsala. Folkuniversitetet har den utbildning som lockar mig mest.

På jobbet lär jag mig nya saker dagligen, massor av nya moment. Den bästa biten är den som handlar om att ta emot patienterna på morgonen i receptionen. Jag är serviceminded och trivs med kundkontakten. Jag har varit väldigt trött de sista veckorna efter en lång sjukskrivning och mycket nya intryck.Men är på gott humör och mindre deppig. Att arbeta deltid var en väldigt bra lösning för mig just i detta skede i livet.

Ett litet problem har uppstått i mina försök att må bra med kost och leverna. Jag stiger upp redan 05.15 varje morgon. Äter frukost vid 05.30. Sen fikar vi på jobbet vid tio. Då är jag redan så hungrig så jag är farlig. Bussen tar mig hem så jag är hemma strax efter ett. Återigen är jag rå hungrig. Mit blodsocker åker ner i skosulorna och jag dippar rejält. Jag kan ju inte äta hela tiden?! Och jag vet ju vad jag kan och inte kan äta så nu måste jag in med flera mellanmål. Ofta önskar jag att jag kunde leva på vatten , luft och kärlek.

Nu önskar jag er alla en väldigt bra helg och en bra kommande vecka. För vet ni? Det tänker jag ha.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, kost, mat, semester, skiathos, vila. Bokmärk permalänken.

Kommentera

