Plötsligt

Faller bitarna på plats. Inatt steg jag upp 00.45. Inte så vanligt men helt ok när färden går till Grekland. Vi gick i säng strax innan nio. Och jag somnade ovaggat relativt snabbt.

Planet mot Skiathos avgick 06.05. Vi ska utforska en ö vi inte besökt förut. Den här gången var ingen transfer inbokad. När vi landat efter ca tre och en halv timme visste vi att det bara var drygt 2 km till hotellet.

Under dessa månader som passerat har pusselbitarna börjat falla på plats. Efter en väldigt tuff höst och vinter öppnar sig nya vägar. Plötsligt har jag ett arbete som jag trivs med. Ett ställe där alla är vänliga. En arbetsplats med positivitet och glädje. 

Jag/vi landar på ett fantastiskt vackert Skiathos. Vi installerar oss och jag får ett sms. ” Du har fått antagningsbesked på Plusnet”. Ringer Lina som loggar in åt mig och säger :”Mamma! Du är antagen”. 

Jag förstår nästan inte innebörden från början. Är så säker på ett negativt svar. Skrattar och snyftar om varandra. Nu ska Tant Anne bli student. Vid 53 års ålder ska jag läsa till Medicinsk sekreterare i min favorit stad Gävle.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, Grekland, slappa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Plötsligt

  1. Lena Karlsson skriver:

    Men GUUUD så kul! Grattis! Du kommer att bli en grym student!
    Kraaam!

  2. Gunilla skriver:

    Grattis! Studentlivet kommer säkert att passa dig bra, du vet ju vad du vill. Ha en skön semester!!

Kommentera

