Det var då jag kom på

Att det var skönt när ingen mig kunde nå. 

Jag är i stort sett alltid uppkopplad. Inte när jag arbetar.  Jo, på rasterna. Jag messar, kollar FB, Instagrammar och bloggar dagligen.

Nu har jag semester på en ö där Wifi funkar ibland. Jag måste ner 70 trappsteg för att kunna nyttja nätet. Sen är det 70 trappor upp 😊. 

Idag insåg jag att internet med allt vad det innebär stressar mig. Det trasar delvis min hjärna. Jag insåg att jag hellre sippar på en Margarita eller läser en bok. Nu dricker jag inte Margaritas hemma som jag gör här. Men det vart en himla bra Aha – upplevelse.

Här på Skiathos dricker jag kaffe innan jag går i säng. Det är sent på kvällen och jag somnar som en nasse gris. Här kan jag åter läsa. Min förmåga att tolka och förstå en text har återkommit. Det var några månader som jag inte förstod det jag läste. Jag läste samma text om och om igen. Ibland kunde det ske 20 gånger och jag förstod inte, mindes inte texten.  Vilket var fruktansvärt skrämmande.

Jag hade ett par mål när vi reste iväg. Mål som jag inte tagit tag i. Nu blir inte målen uppfyllda här. Men jag tar tag i de när jag kommer hem. Jag vilar här. 

Idag hyrde vi vespa. En Silverfärgad skönhet som transporterar oss runt ön. Robban manövererar henne och jag sitter bakpå och ser ut som en tönt. Det går inte att se normal ut med en Grekisk hoj hjälm. Jag känner mig absolut inte alls lika ” oemotståndligt attraktiv” som när vi glider runt på Black Pearl där hemma. Idag var jag också insmord i faktor 50 med klibbande kläder i 25 graders värme. Men! Jag älskar det. 

Ps: Skiathos är väldigt sandigt och maken är tyvärr jätte förkyld. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Black Pearl, Grekland, jagjagjag, Make, Mannen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

