Skiathos del III

Vaknar 06.50 av att hunden på grannhotellet skäller. Han älskar att skälla på bilarna som far förbi. Inser att ett stycke make redan är uppe och struttar. Jag känner att vill ha kaffe. En kaffe på balkongen innan frukost. Solen har redan börjat stiga och doften av Grekland slår emot mig när jag öppnar dörren. 

De bästa stunderna på semestern är frukosten och kaffet på balkongen i lugn och ro. Helst nu, sent på kvällen innan läggdags. Vi har ett dubbelrum. Ingen frukost på hotellet och inga matlagnings möjligheter. Robban kokade ägg i vattenkokaren. För mig är det bara ” Wow”!!!! Jag skulle aldrig våga. Frukosten består av yogurt med honung, ost, ägg, skinka och grönsaker. Kaffe, massor av kaffe och avocado samt melon. 

När frukosten är intagen packas rygga och kropparna smörjes in. Vi har avverkat ett antal stränder och landade idag på Troulos Beach. Badade, sov, lunchade och jag läste ut min bok. Runt 15.00 packade vi ihop oss och tog en vespatur innan hemfärden. 

Vi har grannar från Göteborg. De kom på söndag eftermiddag. Jag är väldigt social. Men när jag på morgonen öppnar dörren, går ut på balkongen och sätter mig helt yrvaken så är jag icke kontaktbar. Hon pratar i ett 😳. Jag får andas djupt, väldigt djupt. Av många orsaker som jag återkommer till.

Ikväll åt vi middag på en restaurang som jag inte minns eller vet något namn på. Högt upp i byn var vi. Bra träning för baken blev det. Maten var fantastisk och personalen försökte charma brallorna av oss. Jag åt Moussaka, så fantastisk god. Vi satt högt upp över nya hamnen med en underbar utsikt. 

  
Personalen på stället gjorde allt för att hålla oss kvar. De fyllde på rödvinsglasen och pratade om den vackra månen som var något extra från deras ställe. Mån fan infann sig inte när vi var där. Charmade oss gjorde personalen med sitt sätt och sin goda mat. På fredag äter vi där igen. Vi bokade bord.

Nu sitter vi här med tända ljus, på balkongen . Månen är här, syrsorna spelar, katterna jamar och kvällen är ljummen. Själv är jag klädd i en färgkombo som till och med maken skrattade åt. Då har jag lyckats.

  
Ps: Under min tid här har jag kommit på att jag bör låsa in min tandborste med neccesären. Vill inte att någon borstar toastol eller handfat med den.  Jag tror inte någon gör det. Fick bara en fix ide. Numera gömmer även make ett stycke tandborste 😂. 

Ps nr 2:  Jag tränar inget. Jag vilar. Har yinyogat. Då är jag prickstilla i exvis 6 positioner gånger 5 minuter. Ren och skär avslappning. Somnade nästan i barnets position.

  

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekland, Make, Mannen, Tankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skiathos del III

  1. Lena Karlsson skriver:

    Så härligt ni verkar ha det!
    Och du skriver så fantastiskt bra, alltid så kul att läsa!
    Kram!

Kommentera

