Dalkulla och Pittled

Idag har jag en bad hair day! Jag ser ut som en gammeldags dalmas i huvudet. Med det vill jag säga att jag inget har emot folk från Dalarna. Tvärtom! Jag känner många trevliga personer från det hållet. Men mitt hår som är på utväxt och mår skrutt pga medicinering mot Bältros är hemskt. Imorgon funderar jag på att ha mössa på mig hela dagen. Badmössa kanske? Succe i receptionen.

Jag har på mitt nya arbete börjat skriva läkarnas diktat. Sitter med hörlurar på mig och lyssnar på vad läkarna läst in. Samtidigt som jag har pedaler under fötterna som jag kan gasa och backa med. Jag har aldrig gjort detta tidigare. Började försiktigt för ett par veckor sedan och jobbar på bra nu. Gör en del misstag ibland och lär mig utav dem. Det som är svårt och roligt är att det är väldigt mycket konstiga ord. Mycket på latin.

Idag satt jag med min kollega S och skrev. Vi sitter vid varsin dator och knappar på tangenterna. Jag lyssnar på vad läkaren säger , vänder mig mot S och säger: ”Du, finns det något som heter pittled? Det låter som hon säger så.” Varpå hon svarar: – Det är säkert något som låter så men på annat språk. Du får googla. Jag nyttjar Google och Fass intensivt. Jag fortsätter konversationen med att : ” Mig veterligt har inte den delen av kroppen någon led. Det låter verkligen som att hon säger pittled.”

Där och då lärde jag mig efter googlandet att det heter Pipled. Jag berättade även detta på fika rasten idag. Mina arbetskamrater fick sig ett gott skratt. Jag är oerhört trött i huvudet när jag kommer hem. Men det är intressant, väldigt intressant.

Imorgon ska jag bjuda mina arbetskamrater på nyttigt tillbehör till kaffet. Nu ska jag plocka ur diskmaskinen, knö ner mig under täcket och sova som ett stök. Imorgon fär jag åka till mitt älskade Rullis igen. Jag ska andas, träna och bara vara. Jag börjar älska att bara vara. Yogamattan är ljuvlig att slå sig ner på . Platt på rygg ligger jag där och bara slappnar av i 10 minuter. Vilken energi det ger.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

