Sorg, bröllop och rea.

Ljusen är tända, det smattrar mot tält taket av regn.Min hund sover, min man sover och jag sover inte. Jag har varit på bröllop, har gråtit när jag imorse såg att de hittat Lisa död. Jag har tränat i solsken och blivit djupt berörd utav Magnus Härenstams död. Känslorna har åkt berg och dalbana men relativt lugnt.

Moltas och jag har joggat en kortare sväng och han fick bada som vanligt. Jag upptäckte efter vår Skiathos resa att min hund börjar bli en gammal hund. Han blir tio år i november. Det sliter sönder mig inuti. Det har varit han och jag i vått och torrt 24/7 i alla år. I nio års tid hade jag honom med mig på mitt arbete på Gimobuss. Vi har joggat ihop, badat ihop och varit tillsammans alltid. Nu ser jag att han börjar blir tung i rumpan, tröttare och mera off. Precis så som vi blir när vi åldras. Han ser på mig ibland och säger ” Nä, matte! Jag orkar inte. Jag gör som jag vill”. Den dagen jag måste besluta mig för att låta honom somna in, kommer vara en av de värsta dagarna i mitt liv.

Nog med sorg och bedrövelse.

Jag surfar på rean medans maken snarkar helt ovetandes om vad jag gör. Det är rea överallt. De rear ut sommarkläderna. Det har ju inte ens varit sommar. Här på Rullis i kväll är det så kallt så vi är tvungna att ha gasolkaminen på. Det hade vi iofs på midsommaraftonen ifjol också.

Träningen idag bestod av jogging som uppvärmning och ett överkropps pass. 100 övningar av armhävningar, dips, sidoplanka med höftlyft mm. Allt fördelat på 40-30-20 och 10 repetitioner. Jag kände mig klen men bestämde att jag är bäst. Myrorna bet mig, solen sken och jag svettades och stönade. Lina ringde och jag orkade knappt hålla i luren. Sen belönade jag mig själv med lite bröllop och bubbel.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

