Att trivas

I sitt eget sällskap är skönt. Det sista året har jag lärt mig att umgås med mig själv på ett annat sätt. Det kan handla om att yoga, träna eller gå långt i skogen. Eller att meditera i 8 minuter som jag nyss gjorde.

Killarna cyklade iväg och fiskade. Jag valde att ha en stund i ensamhet. Att bara njuta av stunden med tända ljus och ljudet av havet. Ingen teve på, ingen dator framme men just nu telefonen och bloggen. 

Jag kan verkligen längta efter att sitta ner i lugn och ro en stund och andas djupt. Det händer även att jag slumrar mig lite. Den gångna veckan har varit lite sömnlös och i måndags tog jag hjälp av Somamind för avkoppling. 45 minuter av djup andning, 5 olika positioner och kroppsscanning på slutet. Jag sitter typ dubbelvikt i lotus och nickar till. Kroppsscanningen hörde jag de 2 första minuterna utav. Sen vaknade jag av mina egna snarkningar.

Jag träffade min psykolog för sista gången i veckan. Han tycker jag gjort ett fantastiskt jobb med mig själv. Jag jobbar vidare i boken ”Lycko fällan”. Och jag kan ringa honom när jag vill.

Det gör ont att ha ont i själen men det gör gott att känna att den läker. Förringa aldrig smärtan i själen. Den kan vara så fruktansvärd men den lär dig också mycket. Jag är mera rädd om mig. Jag är mera tillfreds med mig och jag är ödmjuk till livet och dess lärdom. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Livet, Ont, Rullsand, Sommar, yoga'. Bokmärk permalänken.

Kommentera

