Att vara Tonårsmormor! 

Är himla roligt och väldigt omvälvande. Jag har ju bara ett barn och hon är numera ingen tonåring så det är ett tag sedan. Nu har barnbarn nr 1 följt med oss och bott hos oss sedan onsdag. 

Han var från början som sådan att frågade jag något fick jag svar som : ” Aaaaaa” …… ” Mmmmmm” mm. Kort och innehållslöst men jag förstod. Sen åkte vi hit till ”Rullis” och han genom gick en metamorfos. Han pratar, berättar, frågar och vill göra saker i ett.

Det är då jag känner att ”Tant” blivit bekväm 😃. Jag är van att vara ensam med ett stycke make och trött hund. Nu har jag ett st bitvis ( låt oss inte överdriva) Energisk tonåring.  Det ska fiskas och badas och mysas och plånboken töms i en rasande takt. Till saken hör att jag älskar det. Han kommer alltid att komma ihåg sina somrar på Rullis. Han kommer alltid att älska att fiska och bada.

Igår åkte han och jag bil upp. Morfar transporterade sig själv upp med ” Black Pearl”. Vi skulle tanka bilen innan hemma på orten. Från höger kommer en liten bil med en lite tant ( jag körde på huvudled). Det såg ut som om tantaluringen bara skulle gasa rätt ut. Det är då jag säger! ” Stay where you are, mother fucker” och E bryter ut i stor skratt. Ibland kanske mormor bör tänka till men grabben fyller strax 14 år. Han har garanterat hört värre saker. 

Jag /vi älskar att vara här. Maken har byggt dansbana så vi kom upp från sanden och 8 miljarder myror. Jag vill bara bo här hela sommaren. När jag idag insåg vilket trädäck jag har att yoga och träna på var lyckan fullkomlig.  

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Make, Rullis, Rullsand, Sommar, vardag, vila, yoga'. Bokmärk permalänken.

Kommentera

