Dagens huvud snurr och tankar.

Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är äntligen sommar. Min sommar har passerat väldigt snabbt. Jag har som inte hunnit med alls. Kan bero på att jag arbetat dagligen. Nu sitter jag här i min vagn på Rullis och vill inte alls åka hemåt. Jag vill bara vara. Min kropp och knopp saknar lite ledighet. Men mitt huvud är som vanligt fullt av tankar och funderingar som jag vill skriva ner.

Jag kom att tänka på att ofta så saknar vi eller väntar på att något bättre ska komma istället för att göra något bra av den stund vi har här och nu. Vi planerar och tänker framåt. ( Det gör även jag) istället för att njuta av det vi har här. Vi suckar och stönar och bannar vädret som är. Det som vi inte kan göra något åt. Vi förväntar oss att imorgon eller nästa vecka så skiner solen igen. Går vi då och bara väntar och är arga så har vi spolierat en hel dag eller i värsta fall en lång tid i väder väntan. Jag som alla andra tycker den här sommaren har varit lätt kall och regnig. Ändå har jag inte lidit utav det då jag 1. Inte får sola och 2. Jag har jobbat och jag kan inte ändra på vädret.

Jag har haft en otroligt bra lärare den här våren sommaren i min vän Helena. Det är ju så att vi människor växer genom möten. Hon har säkert lärt sig en del utav mig också. Men vad jag verkligen tagit till mig är att det viktiga är att jag mår bra. Att det inte är så noga med dammsugningar och måsten. Det viktiga är att göra något du mår bra utav. Skiten ligger liksom kvar. Att släppa alla konstiga krav och måsten, att sluta förvänta sig att imorgon så är allt säkert mycket bättre. Att tänka tanken att det bara är ” Just! en tanke”. Som det står i boken som Psykologen tipsade mig om dvs Lyckofällan.

Vi har haft inneboende i vårt hus hemma i helgen. Makens moster med man har lånat vårt hus. Vi får låna deras sommarbostad i Västervik. Det kostar oss gratis. Desutom har jag varit i Uppsala i veckan och träffat Birger från Trygghetsrådet. Jag kopplades till dem i och med att jag blev uppsagd. De kommer att bekosta mina studier den kommande terminen. Min första termin blir lånefri. Återigen hade jag ett leénde som sträckte sig bak i nacken när jag lämnade deras lokaler i veckan.

Från den dagen jag gav mig själv chansen till lugn, ro och mindre rädslor. Öppnade sig en helt ny väg. Livet är bra förunderligt och helt fantastiskt.

Hoppas ni hänger med i min hjärnas sätt att arbeta och strukturera. Jag gör det inte själv ibland. 🙂 För mig är det nu dags att meditera en stund. Att sitta ner, blunda och bara andas djupt. Sen tänker jag njuta av det som dagen har att erbjuda.

IMG_5201

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i meditation, Rullis, sol, vädret, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

