Å! En Gremlin!

Han har flyttat in hos oss. Invaderat vårt hem med hull och hår ( bokstavligen). Han fiser små gröna moln som jag vaknade av inatt och han snarkar i kör med maken. De liksom kompar varandra. Han ska bo här i en vecka när hans familj är i Turkland.Jag pratar om mitt håriga barnbarn Thudor. Legenden, terroristen och den helt bedårande lilla Franska bulldogen. Han låter och luktar som alltid. Inatt väckte han oss 03.00 genom att rulla runt och grymta som en gris i sin bädd. Jag vet inte vad han gör men det stör. Natten innan var 03.45. Då ville han ut. Hemma hos sig sover han gärna länge. Maken hade funderingar på hundpensionat ett tag.

Våra djur vår inte ligga i möblerna. Ingen hund i säng eller soffa. Thudor vet det. Han körde ett väldigt snyggt race i hundranittio i soffan igår så kuddarna for åt alla håll och kanter. Sen passade han på att bädda upp vår säng som jag precis innan bäddat. Han är helt outtröttlig. Charmerande på sitt vis och Moltas tittar lugnt på honom och suckar. Thudor är också van med att vara med sin familj på toan. Om jag inte snabbt stänger in mig när jag uträttar mina behov sitter han framför mig och stirrar. Jag tycker om att uträtta det jag ska i ensamhet.

Nu är det inte alls så att jag tycker illa om honom. inte alls. Han är som han är och jag är glad över att vi bara lånar honom ibland. Han älskar att sitta i knät. Han tvättar gärna mina öron om han får och han är bedårande söt när jag pratar med honom.

Idag är också dagen jag gjorde min sista dag i Öregrund. Jag grät en skvätt när min kollega Ulla kom med en present till mig. Det här har varit en av de bästa somrarna på länge. jag har vuxit massor som människa genom att få göra något jag trivs med och är bra på. Jag har lärt mig så mycket nytt som kardiopulmonellt kompenserad eller clavicula eller varför inte miktions besvär . Själv har jag lidit av epikondylit. Orden har bara snurrat i huvudet och jag måste helst veta vad allt betyder. Ett himla googlande har det varit.

Jag har träffat väldigt många olika människor och i stort sett alla är vänliga. Jag har blivit bemött med respekt och omtanke. Och något jag verkligen uppskattar är att jag fått möjlighet att växa och utvecklas. Det kommer bli bra det här med utbildning och ännu mer kompetens. Ingen männsika växer utav negativ kritik. Varje individ växer istället utav kärlek, medmänsklighet och konstruktiv kritik. Me de orden tar jag fredag. Ta hand om varandra .

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

