Ord 24/7 i huvudet.

Mitt huvud är fullt av ord och sånger. Det är fullt av mantran och olika språk. Det kan vara på finska, svenska eller engelska. Det kan handla om allt och alltid. Det är ett sammelsurium av bokstäver som studsar runt. Ibland störande men mest givande.

Vi var på en långprommis med pälsbollarna till Billhamn. Dryga 6,5 km att gå. Vet ni hur mycket ord ett huvud hinner producera på den tiden? Mitt mantra matades om och om igen. Mantrat som jag i fullmånens sken läste tyst igårkväll. Kanske är det så att det behövde upprepas. Hundarna skuttade och for, solen skiner och jag sjunger. Jag får input av stenar, blommor och allt som omger mig. Vi låter hundarna bada. Även Thudor springer ner till havet och går i vattnet. Det till vår stora glädje då han gjort nr 2 ett par ggr och inte torkat sig ordentligt. Han kom upp ren och fin. Han simmar inte men han svalkar sina korta ben. 

Vi hittade havtornsbär som innehåller massor av C-vitaminer. Jag fann två hjärtformade stenar. På hemvägen diskuterades kommande vecka och lunch. Att gå så långt ger hunger. Och mitt huvud fortsätter på mantrat. 

Vi sitter mittemot varandra och jag ser att han rör på munnen. Jag hör också delar av det han säger medans min hjärna är inne på :” Depo-Medrol, Citalopram, trokanter och Cornea. Ord jag tydligen lagrat i Öregrund. Det händer saker mellan öronen hela tiden. 

Nu sover han jag kamperat med länge. Jag gör mig av med lite ord här på bloggen. Terror Thudor sover under bordet i solen, med tungan ute. Moltas sover intill mig i skuggan. Själv ämnar jag yoga och meditera. Göra mig av med min begynnande förkylning med tankens kraft.

Jag vore ingenting utan surrandet som gör mig till den jag är. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Finska, fnula, galet, Hälsa, hund, jagjagjag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

