Mat patrull på Samos

Jag vet att jag inte skulle blogga eller vara uppkopplad. Men här i vårt helrosa lilla rum har vi schysst wifi. Vi har varmt, väldigt, jätte mycket varmt. Idag när vi lämnade stranden var det 36 grader och det blåste 36 grader. Jag är konstant svettig. Vattnet i havet svalkar skönt och det gör Ac:n på rummet också.

Dock har jag nu både igår kväll och idag mött på en mat patrull. Jag ber om kycklingspett med endast grönsaker. Ingen ris, pommes eller sånt. Det gick inte. Idag bad jag om en stor omelett. Men! Om jag ville ha en stor omelett var jag tvungen att ta den med pommes. Jag vill inte ga pommes så då skulle jag endast få en liten omelett. Två olika restauranger och som att köra huvudet i väggen. Det som är så konstigt är att jag blir extra hungrig i värmen. Jag svettas , kroppen jobbar mera och jag behöver äta. Ska bli intressant att se vad kvällen erbjuder. Jag förklarade fint att jag inte kan äta bröd, pommes mm då jag blir sjuk. Men det häcklades bort. Tråkigt faktiskt. 

För övrigt är allt alldeles, väldigt bra och soligt. ☀️☀️☀️☀️

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekiskt, Grekland, samos. Bokmärk permalänken.

Kommentera

