Vad är lycka?

Jag vet ju att lyckan ter sig olika för varenda enskild individ . Men idag gick tankarna iväg till vad lycka är då jag kände mig så lycklig i hjärtat. Det var som inget särskilt utan bara ett välmående i ögonblicket.

Jag sov länge imorse. Maken väcker mig när han ska ut och gå. Jag ser yrvaket upp på honom och frågar: ” Vad är klockan?”. Han svarar – Halv nio! Hans fru vet att frukosten slutar 09.30. I hennes ålder tar det lite tid att släta ut anletsdragen. Ganska lång tid. Väldigt lång tid mot förr. Han traskar iväg, hon vimsar upp. På med vatten i med kaffe ( har nescafe med mig). In på toan , blaska på kallvatten, bajsa sig lite och voila! Frukost. 

Sen gick vi till vår strand. Där ligger vi totalt jätte lata. Jag under mitt parasoll och maken i solen. En bit ifrån oss finns reastaurang Pegasus. Där äter vi åter vår lunch. Sen hasar vi ner till våra solsängar och jag somnar. Jag har även under dagen läst en bok som jag fått tips om av en nätvän , Sara. Boken heter ” En enda natt”. Den är så full med ” Tant snusk” så jag läser och är rädd att folk ser vad jag läser 😃. Håller för texten så inte maken ser. 

Erkänner en sak gör jag. Jag har börjat få myror i kroppen. Vill träna, yoga, röra på mig. Jag har yogamatta med mig men har inte mod nog att rulla ut den inför alla som ligger där. Sitter istället i lotus och mediterar. Jag andas, vilar och ger mig själv tillfälle till ro. Jag stänger av min omvärld. En ny och spännande erfarenhet.

Hur kom jag då in på lycka? Jo. För idag när jag stod här i 30 graders värme och piffade innan middagen så kände jag mig bara så nöjd. Phytagorion tilltalar mig. Känner mig så hemma här. Att känna in i stunden, ögonblicket, just där. Det var tillfredsställelse och förnöjsamhet. Inget stort, inget särskilt. Bara en varm känsla i kroppen där jag log mot min spegelbild.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekiskt, Grekland, samos, Tant snusk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

