Ibland ( läs ofta)

Känner jag att jag vill stänga av omvärlden. Med det menar jag tidningar, teve och all information som jag får via socialamedier. Min hjärna orkar inte ta in allt elände, allt hemskt som finns där ute. Jag vill bara lulla runt i ”Lallaland” uatn några som helst negativa influenser utifrån. Avskärmad , borta, avstängd you name it.

Just nu känns det som en helt ok sak att göra. Igår läste jag högt för maken om en kvinna som varit på retreat i 10 dagar. Hon var alltså tyst i tio dagar. De fick heller inte ha ögonkontakt och de mediterade flera timmar om dagen. Maken tittade på mig och sa helt allvarligt: – ”Du skulle klara 40 minuter max”. 😀 Bra att han har så höga tankar om sin fru. Tio dagar erkänner jag skulle vara lite lång tid men ett par dygn vore kul att testa.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Hemskt, lalla, meditera, tystnad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

