Mjukisbralle regel?

Jag är ledig idag. Jag har inte kommit i de ”Vanliga” kläderna ännu. Knallar runt och pysslar med lite av varje i träningskläder. Hur länge är det egentligen legalt att hasa runt såhär? Jag har promenerat med farbror, tränat styrka och pilates, ätit en jätte laddning kesoplättar, tvättat, hängt tvätt, vikt in tvätt och nu borde jag duscha. Men jag ska bara. Dammsugningen är kvar och sen, sen ska jag piffa lite.

För idag är ingen vanlig dag. Idag är det Elias födelsedag. Den unge mannen blir 14år. Mitt första och äldsta barnbarn som jag var med och förlöste. Pojken som kommer sätta flickors hjärtan i brand. Han som numera svarar ” Ja!” eller ”Mmmm”. När jag säger puss och kram. Men han kommer inte undan mormors famn. Jag kramar honom varje gång vi ses. Jag kramar alla fyra barnen när vi ses. Massor av kärlek och positiv energi.

IMG_5160

IMG_5151

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Livet, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

