Å, som jag borde 

Sova! Sova sen en timme tillbaka. Men här ligger jag istället och filosoferar. Maken är hemkommen efter helgens fisketur. Många gäddor bidde det. Dock är de kvar i havet. Vi väljer att inte äta gädda. 

Jag har läst läxor, googlat på Wheelan, putsat fönster, umgåtts med Elisabet och firat Flora 3 år. Igår kväll 20.30 studsade jag runt i vardagsrummet, skuttade över min step up bräda i burpees med hopp. Fundrade på hur många andra det är som tränar i sin ensamhet och fnissar förnöjt åt min galenskap. Yogade lite efter träningen och avslutade det hela med meditation.

Sen erkänner jag att helgen rent mentalt inte varit så enkelt gulligull. Ibland undrar jag varför inte allt bara kan få vara just lätt? Kan det inte bara vara bekymmerslöst och bananskals aktigt. Att bara glida fram på ett bananskal, räkmacka eller nåt. Inga bekymmer, hakuna jävla matata. Såååå nu ska tant djupandas. Visste ni förresten  bananen är ett bär som växer på en ört. Jag lär mig så mycket bra saker i skolan.

Hur går det då i skolan? Jo, tack ! Jättebra. Vi har en fantastisk föreläsare i Arbetsgruppens psykologi. Han är så väldigt bra. Lektionerna bara rusar iväg. Boken vi ska läsa är istället ur tråkig. I fredags när jag satt med den i soffan somnade jag. Numera sitter jag rakryggad i kökstolen. 

I onsdags kväll gick jag i säng 20.30. Då var min hjärna så fullmatad med information så det osade ur öronen. Före 22.00 sov jag. Det sköna i kråksången är att vi aldrig blir för gamla för kunskap. Jag behöver bara öva någon vecka till på att ta in. Sen acklimatiserar sig sinnet. Det är roligt med kunskap. Det är även härligt med nya bekantskaper.

Tänk om vi människor hade orken och förmågan att se allt det positiva vi har i våra liv. Istället för att strida om små oviktiga ting. Tänk om vi kunde leva i kärlek och vårda varandra. Tänk om vi orkade se att skavanker i ett hem är bevis på ett liv. 

Sov Gott. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i burpees, Dagar, fnula, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

