Att läsa utan att veta.

Jag är en människa med relativt högt kontrollbehov ( läs väldigt högt). Just nu läser jag på inför en tenta på fredag . Jag har inte en aning om vad den kommer handla om mer än att det är arbetsgruppens psykologi.Just nu är det lätt svårt med fokus och att inte panika. Jag vet också att jag varit en flitig student som sett ut som ett ljus på Mats lektioner. Utom på onsdag eftermiddagarna då jag knapt varit vid liv. Varje onsdag drabbas jag av oförklarlig tröthet. Ögonen går i kors och tant försöker andas.

Jag läser mina anteckningar, hämtar kaffe, läser lite till , hänger tvätt. Oj vad internet känns spännande, där tappade jag studierna. Jag dagdrömmer och tänker på massa bra saker. Grejen är de att det som försvårar det för mig i min hjärna är att det inte är ett fast mål. Jag vet inte vad han kommer att vilja veta av mig på fredag. Sen har jag inte studerat så vidare värst länge ännu.Snart är jag inne i det och förmodligen lättar det då.

Nu har jag pausat och skrivit av mig lite. Nu ska tvätten hängas och anteckningarna läsas. Imorgon är det dags att bege sig till Uppsala för en hel dags grupparbete. Det kommer att bli oerhört spännande.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i frågetecken, studier, Tankar, tenta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

