Vad är kärlek för mig?

Är en tanke som jag ställer mig själv allt oftare. Jag har bestämt mig för att i så stor utsträckning som möjligt leva i just kärlek. Klyschigt? Inte för mig. Jag försöker aktivt tänka på att göra bra saker, umgås med bra människor och tänka bra saker om mig själv. Vår föreläsare vi haft har sagt åt oss flera gånger att ” Bara säga bra saker åt oss själva”. Det hade jag börjat med innan jag började studera. Ingen har någonsin sagt så elaka saker åt mig som jag själv har gjort. Himla onödigt.

Härom dagen var jag ute och gick med min farbror Moltas ( min hund) . Moltas är om 3 veckor 10 år. Han börjar bli trött. Jag har fått dra ner en del på tempot. Han kommer en bit bakom mig när jag möter en man . Mannen hejar glatt på mig , går förbi och säger sedan hej! till Molte. Jag blir på riktigt så glad så jag blir rörd. Han såg inte bara mig. Han såg även min trötta farbror. Idag är min Moltas väldigt trött. Han är inte sig själv. Vi gick en runda och jag var säker på att jag skulle få ringa efter skjuts ett tag. Bara att tänka tanken på att jag en dag ska klara mig utan min pälsboll är fasansfull.

Jag återkommer till detta med kärlek. Jag tankar vissa dagar extra mycket kärlek. Det är när jag far iväg till mina barnbarn och de alla fyra kommer för att välkomna mig och kramas. När jag ser deras glädje i att träffa mormor. Och jag tror säkert eller jag vet att de ser min glädje när jag får träffa de alla. Imorgon ska det ske igen. Jag ska nämligen dit och bli lite mindre mormor dvs jag ska färga den gråa utväxten. 😉

Det är faktiskt så att när vi öppnar upp våra hjärtan och vågar vara oss själva lite mera så händer det någonting, Det kommer helt naturligt. Vi är så mycket värda att älska oss själva och bli älskade av andra. Det finns så mycket gott omkring oss som ger positiv energi. Och det behöver inte vara så stort. En promenad i solen, vid vattnet. En stunds yoga, kaffe eller samtal via luren med en vän. Hångel med den du älskar eller en god middag med gott vin.

Jag pratade med min lilla syster i telefonen länge ikväll. En klok ung dam som precis som jag tycker att kärlek inte har något kön,ålder eller färg. Det viktiga är inte vem vi älskar. Det viktiga är att vi älskar och att vi blir älskade.

Med dessa tankar säger jag godnatt.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i KÄRLEK, kärlek. Bokmärk permalänken.

Kommentera

