Från kärlek till bajs.

Idag är en sån dag. En dag då jag tillbringat den större delen av förmiddagen åt att besöka Gustavsbergaren. När andra människor blir förkylda så snorar de. Jag bajsar ihjäl mig. Mina infektioner eller baciller landar oftast ner i tjocktarmen. Sen blir min vardag lite mer komplicerad än den brukar vara. Jag erkänner glatt att jag hellre snorade ur näsan och låg ett par dagar än det som händer just nu. Jag börjar skova. Jag kan det här, jag har varit med länge men jag blir så trött ibland och måste få gnälla lite. Att leva med Ulcerös Colit kan bokstavligen vara ren skit. Jag blir också trött, slut och matt.

Idag är jag fortfarande full av kärlek men lite mindre social och ganska gnällig. Det fina i kråksången är att det får jag vara. Jag tar på mig rollen av ett offer en stund och imorgon är jag samma glada Asta som jag brukar vara. Och är jag inte det så kan ni tycka om mig lite extra mycket. Jag berättar gära om min Uc vitt och brett. Inte för att någon ska tycka synd om mig. Nej, det är för att ingen ska undra vart jag plötsligt tar vägen. Det kan lätt bli bråttom ibland.

Sådär ja! Nu har jag fått rasa av mig lite. En del av denna dag har spenderats hos Lina och barnen. Jag har fått min utväxt vackert färgad och brynen plockade. Alla borde ha en egen Lina. ❤  Flora, hon ville ” Pela på mommos hallo”. Killarna var upptagna med kompisar och BMX. Thudor ( Linas Franska bulldog) IMG_1416 blir till sig av glädje som alltid när vi anländer. Sätter jag mig någonstans så är han garanterat i mitt knä. Nu väntar tillagning av middag. Sen tänker jag inte göra ett dyft, nada, zip, nothing.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i älskad dotter, bajs, Barnbarn, fransk bulldog, surtant, UC, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

