Mikropaus i cellfabriken.

Inatt när jag inte kunde sova började mitt huvud helt av sig självt rabbla upp cellens organeller. Där låg jag med stora ögon i mörkret och lyssnade på vad mitt huvud sa. Mitokondrier, lysosomer och golgiapparaten. Det var den nya hjärnan som arbetade. Den gamla tyckte nog att jag skulle sova men de är inte alltid sams.

Sedan gjorde jag ett par dunder tabbar igår kväll. 1. Jag drack en stor kopp kaffe och vatten efter att jag tränat. 2 jag somnade med blött hår. Det första resulterar i att ”Tant” har svårt att sova och blir kissnödig ggr 2 under natten/mogonen. Det andra resulterar i att hon även dör i skrattkramper när hon ser sig själv i spegeln vid uppstigning. Einstein , släng dig i väggen. På schemat stod imorse: Frukost, prommis och pluggeri, pluggera. Jag var tvungen att blöta håret innan jag gick ut. Farbror var pigg igår och är väldans trött idag. Det blev bara 2,5 km.

Igår kväll tränade jag åter rumpa/lår. Jag började med uppvärmning och gav mig sedan på Mc.Donaldshopp . Det innebär att du står med en stepup bräda mellan dina ben. Hoppar upp jämfota på den, hoppar isär och doppar rumpan i brädan. Jag körde 3 x 20. Det sved fint. På det blev det Goblet squats, utfallsgång med 10 kg:s hantlar i varje hand, höflyft med ett ben på brädan, pistols med hjälp och stöd av TRX band. Jag jobbar ganska sakta för att inte göra illa min rygg. Den smärtar hela tiden men det blir inte ett dyft bätre av att jag är i stillhet. Tvärtom!

Nu är min paus över. Rasten är slut. Lite mer repetition och sen bär det av till Österbybruk och barnbarnen. Flora ska hämtas från Förskolan, killarna kommer hem en efter en och jag funderar på vad jag kan fixa för middag åt alla.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, cellen, farbror, Livet, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

