Helgen kom och helgen gick

Huset fullt av ungar vi fick. Tjo och tjim och en massa glada skratt. Upp klockan 05.45 . Då är det natt. Thudor det lilla monstret började gnälla halv sex på morgonen. Stel av fasa låg jag kvar i sängen och bad till högre makter om att ingen skulle vakna. Det var förgäves. Strax efteråt vaknade Flora. Som tur är har vi sovrumsteve. Flora kikade på barnprogram, make rastade hundar och Anne sov sig lite extra. Flora var noga med att kolla om jag blundade. Det gick inte för sig. Det tog inte så lång stund förrän killarna kom upp. Ja, inte tonåringen då som sov till 11.00.

Igår hade maken handlat lördagsgodis.Vi blev av med mer än hälften då det knackade på dörren i ett. Fullt med fina utklädda barn och jag fattar noll. Jag är kärringen mot strömmen när det kommer till Halloween firande. Varför ska vi fira det? Jag hänger inte med. Vi har aldrig firat det hoss oss och jag är inte en bakåtsträvare men jag har som inte lyckats ta till mig denna helg. Däremot är jag väldigt bekväm med att tända ljus hos mamsen, nicka förnöjt när jag ser alla vackra ljus och blomster.

Vi grillade korv vid dammen, vi grillade burgare igår kväll och idag vart det tacos. 4 proppmätta lyckliga barn åkte hem till sitt. Vi har även hunnit med ett besök i lekparken där även jag och maken lekte. Jag åkte rutschkana, jagade barn och vaktade hundar. Farbror Moltas har blivit rejält ompysslad utav Elliot. Elliot är en väldigt vänlig och känslig själ. Vi diskuterade Moltas ålder och hur fräsch han är trots att han är en gammal hund. Elliot har även borstat Molte i flera omgångar. Farbror och  jag tog en prommis efter att jag skjutsat hem terroristerna. Han var bra trött när vi gick. Själv är jag oförskämt pigg med tanke på vilken tid jag steg upp.

Mitt ben/rygg/höft är bättre. Jag vågar nästan inte säga det. Jag stretchar och är noga med det. Dock inte varannan timme. Funkade inte så bra med barnen i huset och Thudor trodde jag lekte. Men jag märker skillnad på det han gjorde med mig i torsdags och det jag gör själv här hemma. Håll tummarna för att det blir än bättre med tiden. Om en stund är det dags att träna rumpa/lår. Och 21.00 är  det Bron 🙂

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, farbror, helg, leka, mat, Thudor, träna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

