Meditations ”Junkie!”

Om någon för några månader sedan hade sagt till mig att jag kommer att bli beroende utav meditation. Att det kommer att bli en del av din vardag så hade jag sagt som Flora: ” Koja, koja!” = Skoja, skoja. Idag mediterade jag på väg in till Uppsala och jag gjorde det på bussen på vägen hem i 40 minuter. Lurar i öronen, mantra musik, avslappnad käke och jag stiger in i mig själv. Det är inte alltid lätt. Ibland tar det ca 15 minuter att slappna av. Ibland kan jag inte slappna av alls. Men när jag far hem från skolan är jag så trött så jag är rädd att jag somnar, snarkar och dreglar och i värsta fall vaknar jag i Öregrund. Jag sover ibland, dock relativt ytlig sömn. En gång i förra veckan vickade jag mot rutan när bussen svängde. Då sov jag allt lite djupare. Men meditationen ger mig sinnesro. Den får ner min puls. Den får mig att må bra.Ibland gråter jag, ibland ler jag och ofta somnar mina ben. Men det är när jag sitter i halv lotus här hemma.

Idag har vi läst färdigt första blocket på vår kurs i Anatomi. På tisdag är det tenta dags. På torsdag har vi studiebesök på Ackis och sen går vi ut och äter tillsammans. 30 st av 35 är inte dåligt alls. Har jag sagt att jag trivs med att vara student 😉 ?

Nu ska tant Stretcha sig lite. Sen ska hon studera och om tid finns och hängslena håller är det dags att träna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Livet, Medicinsk sekreterare, meditation, skola, träna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

