Att hitta balans …….

I sin tillvaro är väldigt svårt tycker jag. Att hitta balans mellan vila och att göra, att vara aktiv. Att inte prestera för mycket . Jag har nog alltid varit väldigt högpresterande och har nu lovat mig själv att dämpa ner den delen av mig själv. Pink enkelt, som en piss i missisippi? Piece of Cake? Och jag ironiserar naturligtvis. Jag får bita mig själv i svansen hela tiden och påminna mig om att jag inte behöver göra något hela tiden. Om jag mot förmodan har en lugn stund så är jag inte lugn. Fast ändå mycket lugnare nu än då. 😀

Jag planerar och så planerar jag lite till när jag vaknar. Ibland innan  jag vaknat då jag planerat min dag dagen innan. Såhär kan en dag hos Asta se ut:

Vaknar av klockan 05.30 kliver ur sängern relatvt snabbt. In i köket fixar vatten til kaffet, duschar,Klär på mig ( förberett dagen innan) sminkar mig, bäddar sängen, kastar i en maskin tvätt, stretchar,  dricker kaffe och äter frukost som jag förberett dagen innan. När frukosten intagits är det dags att rasta farbror. Farbror har förstått att Tant ska till skolan. Han såsar. Han såsar så till den milda grad att jag får panik ibland. Han vill inte gå hem. Han såsar redan från trappsteget på väg ut. Vet ni hur känge en hund kan leta efter en plats att bajsa på? Jätte länge!!

Nu är kl nära ” Jag måste cykla till bussen”. Då rasar alltid min mage. Varje dag. Tur jag inte behöver leta efter en plats att göra det på. I vild karetas cyklar jag sedan till bussolainen. Den avgår 07.38. Just nu är jag i Uppsala halva dagen 3 dagar i veckan. Sedan hemstudier , alternativt studier i skolan med vänner. Bussen går oftast hemåt med mig 13.20. Sen har jag även planerat in resten av dagen. Det är plugga och plugga lite till. Det är promenad med farbror ( en lång). Det är matlagning, träning och diverse andra sysslor. Och så ska det stretchas varannan timme. Och när f_n vilar jag då? Jo, när jag mediterar och sover. Jag mediterar två eller tre gånger dagligen. Och nu har mina hörlurar till ajfånen gått sönder så jag fick panik. Jag tror inte hela bussen vill lyssna på mantra musik. Nya lurar ska införskaffas.

Jag har kanske inte riktig balans i mitt liv ännu men jag är medveten om det. Jag vet att jag duger precis så som jag är. Jag vet att det är så men jag har fortfarande en liten elak jäkel i röva ibland. Jag jobbar dagligen på att mota bort den. Nu har jag gjort dagens studier färdigt. Vi ha idag beställt färdig mat. Orkade inte laga något. Himla skönt. Nu åker skivstången och vikterna fram. Spotify here I come. Tant ska träna sin lekamen. kl 21.00 är det dags för Grey´s. 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Bajsa, balans, meditation, plugga, träning, vila. Bokmärk permalänken.

Kommentera

