Fördelen med att

Göra nya saker är att du lär känna nya människor. Du växer genom möten. Vi är 35 st i klassen. Jag möter 34 nya människor inklusive föreläsare och kursledare dagligen. Helt fantastiskt.Igår var vi 30 st som tillsammans åt middag på Texas Longhorn i Uppsala efter ett studiebesök. Studiebesöket var sisådär. Middagen var super trevlig. Jag var hemma redan vid nio tiden på kvällen då jag lovat jobba i Öregrund på förmiddagen idag.

Idag åkte min bil mot Öregrund tidigt på morgonen.Sedan satt jag och skrev diktat i 4 timmar. Den stora skillnaden nu mot i somras var att jag förstod mer än jag gjorde då. Och då har jag bara pluggat sedan sept. I och för sig så hade jag lärt mig massor på de månader jag var där i somras. Det var skönt med ett studie avbrott. Jag har skrivit om FEV_1, spirometri och auskultation. Jag har skrivit om Kol, Hypertoni och inga rassel eller ronki. Och jag tycker det är galet roligt. Tiden gick rasande fort.

När jag kom hem åt jag lite lunch, kraschade på yogamattan och sov. Låg i död mans position. Njöt av den lugna musiken och slumrade. La ifrån mig glasögonen när musiken slutade och vände på mig. Sen somnade jag om på golvet på min älskade yogamatta. Just nu ingår inte yogan i mitt liv på grund av ryggen.Inga framåt fällningar alls. Men jag mediterar på den och jag vilar på den.

På min väg från jobbet idag hämtade jag en kasse med kläder åt Flora från Sophie. Hur generöst som helst <3. Flora kom med mamma Lina för att inkassera en farsdags present som jag köpt på Apoteket röda näsan. När detta lilla fagra flickebarn får syn på mig så ler hon med hela kroppen och kastar sig i min famn och kramas så innerligt hårt. Då glömmer jag bort att jag är trött. Jag glömmer nog det mesta. Hon har idag informerat mig om att hon kan säga jäklar. Inte helt rent men ändå. Hon hade lärt sig av Elliot sa hon. Mamma Lina var inte lika imponerad men log i smyg. Och Elliot är inte ensamt skyldig.

Nu är det kväll. Jag har osat in hela huset genom att dunka in tacoskal i ugnen på 250 grader. Tur att det inte började brinna. Imorgon ska jag hasa runt i mjukisar hela dagen. Jag ska sova länge, inte ha någon behå, inte sminka mig och bara träna och plugga. Den här veckan har varit intensiv på ett väldigt uttröttande vis. Men så positiv. Jag gör något jag verkligen tycker om! Med så fina kollegor. Och idag som grädde på moset fick jag arbeta med det jag utbildar mig till. Min hjärna är lätt överkokt och på tisdag är det tenta.

Vänta inte på er drömmar. Gör det ni brinner för. Gör det du absolut vill göra för din egen skull. Du har bara ett liv. lev det nu!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, älskade unge, Flora, kollegor, Livet, mat, skolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

