Från 20 års ålder

Börjar det gå utför . Hela kroppen börjar då dra in på saker och ting. Jag känner bara ”tell me something new :D”. Detta ingår i det vi läser just nu. Hon skrev inte in allt som händer då det skulle bli så deprimerande. Jag kan nog associera till en hel del själv, utan läromedel. Inte blir jag direkt deprimerad utav det heller. Det lönar sig ju inte. Att allt dras nedåt, håret blir grått och rynkorna exploderar hör ju som livet till. Men att jag istället är mer tillfreds med mig själv och mycket klokare än för 20 år sedan det framkom inte.

Idag satt ”Tant” och studerade för sig själv i sitt kök. Hon var djupt försjunken i sina cell funderingar när hon inser att det är en Domherre i ett av träden i trädgården. ( Jag tänkte först skriva att hon upptäckte en domherre i busken men insåg att det kunde feltolkas.) De är så vackra och det var en hane för den hade röd mage. Jag har googlat på hur de ser ut. Som vanligt är honan lite blekare än den färgranna hanen. Sen när blev jag intresserad utav fåglar? Hör det till åldern? Slutar det med att jag sitter på en bänk och matar eller kommer jag ligga i skogen och spana med kikare. Jag pratar även med fåglarna när jag är ute och går. Känns helt ok. Vad jag sedan säger åt skatorna och kajorna kan jag inte skriva ut här.

För en liten stund sedan åt vi rester från igår dvs sushi. Min mage och sushin är inte så sams men själen mår gott. Ibland kan det vara viktigare och att racerbajsa ett par dagar kan vara ok. Nu ska Tant träna överkropp och sedan läsa lite till.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Åldras, domherre, racerbajsa, träna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

