Om Moltas!

Vore människa skulle han ha fått den finaste av fina presenter idag. Han fyller nämligen 10 år. Han skulle också fått en enorm bit tårta. Nu får han inte det då han skulle bajsa ihjäl sig. Han har istället fått extra många nospussar, lite extra god frukost och en regnig promenad. Moltas är den mest fina och kärelksfulla hund som finns. Han är med mig var jag än går. Jag har haft honom med mig på mitt förra jobb dagligen. Nu är han lite ledsen varje morgon är jag åker.När jag mådde som sämst i vintras och låg i en hög på min yogamatta så låg han ganska nära intill. Han hade koll på mig och där jag var, där var han.

  
Jag önskar att Moltas för alltid skulle finnas vid min sida. Han är jättefin med barnen, han älskar andra hundar, han är alltid lugn och glad och han är i stort sett aldrig kopplad. Han gör som vi ber honom göra. Får han bada, vara med oss och träffa Molly ibland är han över lycklig. Mitt hjärta går sönder när jag tänker att han inte har så långt kvar. En Golden blir i snitt mellan 10-12 år. Men jag vet att det är såhär det är att ha hund. Han är min tredje Golden kille. Min fina Golden kille har en farbror.Han orkar inte lika mycket men så länge jag ser att han mår bra får han hänga med. Och jag vet att han vet hur mycket vi älskar honom.

  
Jag ska nu hasa in till köket igen.Ta fram en kopp kaffe och fortsätta studera en liten stund till. Min hjärna har nu sagt up sig från läsandet. Jag lider av kraftig eskapism = flykt från böckerna, vill göra andra saker hela tiden. I tre dagar har jag nu varit iklädd mjkisar, osminkad och böjd över mitt studie material. Inatt vaknade jag 03.00 och kunde saker jag inte kunde igår. Hjärnan är bra underbar. Imorgon tentar vi och på torsdag börjar vi med nya kapitel.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i eskapism, kärlek, Moltas, studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

