Vart tog helgen vägen?

I fredags hade jag förmånen att få arbeta i Öregrund. Igår städade vi hela huset. På kvällen besökte vi våra goda vänner M & M och fick en väldigt god middag. Vi hade egentligen andra planer för denna helg men vi tar det sen <3. Ibland kommer det vi kallar för livet i mellan.

Idag har jag besökt ett stycke dotter med familj. Jag har fått racerbanan på huvudet färgad. Och jag har tvättat mormors håret med prinsesschampo minsann. Håret är nytvättat med Floras prinsesschampo. Att det sedan blev som svinto och jag får göra om tvätten, det tar jag.

Jag har även studerat lite varje dag så jag slipper känna det som att allt ska tas innan tenta. Tentan jag skrev i tisdags skrev jag full pott på. Hyggligt resultat enligt min svåger 😉 Älskar att tända ljus, sippa på en kaffe och vara ensam när jag läser. Klarar inga som helst ljud när jag ska inta kunskap av stora mått .

Igår kände jag mig väldigt skör och lipig, känslig. Jag tror att vi var många som kände så. De sociala medierna pumpade ut fakta om Paris dygnet runt. Hatet och rädslan spred sig som en löpeld. Hat föder och göder hat. Hat skapar rädslor. Själv röstar jag på kärleken. Jag tror att vi enade kan slå tillbaka hatet med kärlek.

Det skrämmer mig att mina barnbarn ska växa upp i det här och är det något som verkligen är skrämmande så är det IS. Jag erkänner att jag mer än en gång tänkt att det borde gå att jämna den gruppen av människor med marken. Och där var jag inte ett dugg kärleksfull, bara rädd.

Dena vecka är varenda dag bokad med alternativt skola eller arbete samt ett naprapat besök. Min rygg är mycket bättre och gladare. Jag stretchar och hänger i chinsstången. Jag tränar styrka 4 dagar i veckan och ibland ett rörlighetspass i form av SomaMove.  Maken får assistera när jag ger mig på de tunga vikterna. Jag rår inte att lyfta stången över huvudet vid knäböj. Det är roligt att känna sina egna resultat i träningen. Att känna styrkan som ökar.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Öregrund, hat, kärlek, rädslor, skola, Somamove, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

