Ibland glömmer vi åter bort

Att komma ihåg att vi duger precis så som vi är. Vi glömmer bort att vara ärliga och snälla mot oss själva och bara ångar på. Vi ser till att andra i vår närhet mår bra. Vi lyssnar, pratar ler med ansiktet men kanske gråter vi inuti. Att vara ärlig och snäll mot sig själv är svårt.

Jag har idag skickat ett jätte långt mamma sms till min fantastiska dotter. Ett sms som påminner henne om att hon är en jättefin mamma/person även om hon köper fryspizza och missar en dag i stallet med sonen. Även om dammet hopar sig och det inte är toppstädat. Jag kan inte vara där och göra saker åt henne alla gånger jag vill, men jag finns för henne. Jag kan inte råda henne eller någon annan heller . Men jag kan lyssna, iakta och berätta vad jag tror kan vara bra. Små enkla saker i vår vardag. Stanna upp och andas fem minuter en gång i timmen.

Jag kan prata och diskutera utifrån mina erfarenheter och andra människors erfarenheter. Människor som jag lyssnat på och lärt mig utav. Fördelen med att inte vara 25 år är att besitta en relativt lång livserfarenhet. Ändå jobbar jag dagligen på att lära mig nya saker. Att vara snäll mot mig och att våga hoppa. Det är genom hoppen vi växer.Jag har skrivit om det här förut. Jag kan skriva om det många gånger.

Det är så roligt när saker och ting börjar förändras i ditt sinne. Tänk bara att du ser dig själv i spegeln på morgonen eller för all del mitt på dagen. Det är rejält vanligt att du tittar på dig själv och tänker: ” Hua! Vad ful jag är i håret idag, eller bara usch! Kanske kikar du in valken på magen eller brösten som blivit trötta. Kanske har du hela ditt liv sågat din egen spegelbild.

Börja sedan istället med att när du ser dig själv i spegeln säga : ” Hej snygging! eller Vilken pingla. Eller Godmorgon fina jag”. Det är faktiskt roligt. När jag talar om för mig att jag är snygg när jag vaknat blir jag även road. Jag blir iallafall mycket gladare än närjag surar och tänker” Oh NO!!!” Detta diskuterade jag med min vän Helena igår , igen :). Vi har många bra diskussioner . Om många viktiga aspekter i livet.

Fokuset jag hade på Nefroner hamnade plötsligt på livets vägar. Eller kanske är det villovägar. Livet är vingligt, jobbigt, roligt och kan vara alldeles underbart. Sen kan du också falla i koma när du försöker lära dig njurarnas funktion. Jag vet att de renar vårt blod och hjälper oss att kissa. Kan det inte bara vara så enkelt 😉 ?

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

