Jag är i chock

Jag är ohungrig idag. Inte sugen på mat. Inte på kaffe heller och jag är inte sjuk. Jag är bara konstigare än vanligt. Inte ens frukost kaffet smakade som det brukar. Vad händer med tant?

Jag är sällan el aldrig hungrig i magen. Inget knorrande och bubblande. Nej, jag blir bara tom i huvudet och tokfryser. Ofta kan jag ”tom glo”. Hjärnan livnär sig enligt vår lärare på kolisar. Jag äter lite kolisar och min hjärna funkar ändå. 

Dessutom ligger vårt nätverk nere. O, ve , O, ve!!! Hur ska detta gå/sluta. Jo, det kommer bli så bra så. Imorgon är tant hemma heeeela långa dagen för hemstudier. Mjukisar, no make up och ingen behå. Allt förfall exponeras medans jag njuter runt. Korta stunder ska kunskap inmundigas i den kolis fria knoppen. Vi läser fortfarande om njurarna. Om Raas och nefroner. Om lågt ph och högt ph. Det är så mycket kunskap att ta in så hjärnan slår volter. 

Vår lärare har doktorerat i njurarna. Det har även vi gjort snart känner jag. Det är intressant men det är mycket nu. Tant behöver vila sig lite ibland. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

