Att följa sitt hjärta.

Jag har glidit runt som katten Gustaf hela dagen idag. Nu har han i och för sig inte mjukisbyxor eller leopard t-shirt. Men han brukar se nöjd ut. Jag försöker hitta en balans i studerandet, jobbandet och Anne varandet. Jag vill så mycket och tycker allting är roligt just nu. Dock är det viktigt att lyssna inåt och dra i bromsen ibland. Jag skulle ha arbetet idag men valde istället att vara hemma och plugga. Denna njurdelen är tuff. Låg också efter med en massa sömn. Vet att det inte går att ta igen sådant men det var skönt att sova till 07.30.

När jag slagit upp mina blå hörde jag att Moltas gick upp. Sen hörde jag att han ramlade ihop i vardagsrummet. Han tappade baken, reste sig och la sig ner igen. Efter det har han funkat felfritt. Vi har lovat varandra och Moltas att inte hålla på med smärtlindring eller annat fjams och jag dör en smula. Han har varit sig själv hela dagen. Vi har gått 5 km och hans fästmö har tillbringat ett par timmar hos oss. Jag bevakar min farbror mer än vanligt.

Under dagen har jag mediterat med en Molly ( Moltas kompis= Bernersennen ) som ville sitta i mitt knä. Jag har gett löften åt mig själv som jag inte ämnar skriva ut här. Men det är bra löften. Jag har tillbringat ett par timmar med njurstudier.

Nu ska min man ”kocken” grilla karré och göra en varsin rotfruktsgratäng i mini format. Min uppgift är att göra en sallad. Så otroligt arbetssamt.Jag är tacksam, tacksam för att det känns bra nu.Imorgon är jag på väg till Sandviken och världens bästa Carina med världens bästa Maritha. Våra ” Gubbar” är också med.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Fredag, Okategoriserade, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

