Kära dagbok

Idag tände jag ett vackert blockljus i en lykta hos Lina. Svart veke, vitt ljus. En stund kunde vi skönja doften av bränt. Flera timmar senare inser jag att jag tänt på ett ledljus. Hoppsan Kerstin! Så det kan gå.

Vi barnvaktar i ett dygn. Jag i ett dygn, maken lite kortare tid. Han ska ut och jaga imorgon. Det blir jag, alla barn och Terror Thudor. Moltas får åka hem till makens föräldrar. Han har ledsnat på Terrors idoga juckande. Och det har hans matte också. Terror har legat på min shitlist många gånger idag. Han må vara ful så han blir söt men idag är han även billig.

Jag har medvetet tagit en 2 dagars bok paus. Inget läsande om kroppen. Jag var på riktigt så trött och full av information så jag la in en lätt lägre växel. Även om det är roligt så kan det roliga bli för mycket roligt. Kroppen kom inte ner i varv alls. Jag är så bra på att känna in numera. 

Flora sover och snarkar som en karl ( stora halsmandlar) , Thudor kommer snarka och lukta som en karl och maken snarkar som 2 karlar. Det blir kanon i sovrummet i natt. Inte kanon som pangar utan kanon som i sång. 

Imorgon är en ny underbar mormor dag. Med tidig uppstigning, mycket kramar och full uppassning av små rara barn Melker har flera gånger frågat om jag är gammal idag. De har också spanat in mina rynkor och pekat ut dem. Mormor är allt härligt att vara och ja, jag är gammal i deras ögon. Herre gud! Jag minns hur gamla de i klass 6 var när jag gick i 3:an. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

