Tacksam

Jag är så tacksam just nu över det jag får uppleva i min vardag. Över alla nya, fina vänner jag fått på min utbildning. Över hur hjälpsamma och vänliga alla är. Vi har även haft förmånen att än så länge ha träffat på 2 jätte bra föreläsare. Jag kom på mig själv med att få kramp i magen när jag insåg att anatomin är slut i början av januari. Anatomi är hur intressant som helst.

Just nu pågår ett intensivt läsande i vår lilla villa. Men jag är förhållandevis lugn. Jag vet att jag kan mycket mer än jag kunde för ett par tre veckor sedan. Ingen kommer någonsin få mig att glömma Renin, angiotensin och aldosteron systemet. Jag älskar ju ord. Lallar runt med ord som glukokortikoder, Glomerulära och medulla densa.

Att studera är underbart, givande, utvecklande och skit jobbigt. Men det positiva överväger hela tiden. Vi är verkligen här för att lära oss. Kunskap är positiv energi. Likväl som träning är för kroppen. Nu ska tant träna sig lite innan fredagsmyset infaller. Ikväll kollar jag på Idol. Min favorit är Simon.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade, Tacksam, tant, Träning, utbildning, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

