Du vet att du inte är

25 år när du böjer dig ner och stönar på vägen upp.När du noppar dina bryn och samtidigt kollar att du inte har strån på hakan. Nu kan jag skylla det första på att jag har grym träningsvärk sedan gårdagen. Men hårstråna kom dit av sig självt. That´s life liksom.

Idag fick jag veta resultat av tentan som gjordes igår. Hon är effektiv som få vår föreläsare. Jag hade 1,5 poäng från full pott. Denna var svårare än den förra och jag är rasande nöjd. Nöjd med att njuta av att ha roligt. Nöjd med den kunskap jag besitter. Den jag inte hade för bara några veckor sedan.

Träningen sen? Jo, tack! Jag har träningsvärk pga ett pass för överkroppen. Körde igenom det igår kväll när jag hade energi som en duracell kanin. Passet har jag hittat hos min favorit Lofsan. Hade ja haft den ekonomiska möjligheten hade jag bokat in mig hos Lofsangruppen direkt. Jag får ta det sedan när jag är klar med min utbildning.

Här kommer passet om någon känner sig träningssugen:

Del 1

10st armhävningar

20 st axelpress ( jag använde skivstång)

30 st situps ( crossfit modell) Fotsulorna mot varandra med böjda knän utåt.

15 minuter så många varv du hinner.

Del 2.

10 st burpees med sidohopp över step up bräda.

20 st armhävningar med step up bräda/pall och korsa armarna när du byter sida.

30st saxhopp ( med step up bräda att hålla i eller annan låg pall)

15 minuter så många varv du bara hinner.

Jag garanterar svett, stånk och stön och träningsvärk.

Kvällens studier kommer att handla om olycksfall och HLR. Vi har hjärt och lungräddnings utbildning på torsdag. Kvällens träning blir bålstabilitet.

 

 

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, Lofsan, Lofsangruppen, lofsans, Okategoriserade, tenta, träning, Träning, Träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

