Summering av 2015

Året började inte vidare värst bra. Jag var nere, långt nere i en utmattningsdepression.Livet gick ut på att överleva dagen. Jag tränade, gick och gick och gick lite till. Gick i skogen, vid vattnet. Jag började även yoga kontinuerligt. Yogan och den fysiska träningen var en viktig del i min rehab av mig själv.Jag var helt sjukskriven från november till april. Träffade en Psykolog 3 ggr som jag döpte till ” Döda fisken”. Hans hand var så slapp när han hälsade.Han var kanske inte den jag sökte men jag fick hjälp och tips på redskap jag kunde använda för att återhämta mig.

I mars började jag även meditera. Korta små stunder som jag succesivt ökade på . Från 3 till 5 minuter osv. Idag är även meditationen en del av min vardag.Jag hittade en andlig bit hos mig själv.Jag tror inte på någon man med långt skägg. Jag tror på något som får mig att må bra.

Under hela våren sökte jag utbildningar. Målet var att bli medicinsk sekreterare. Jag sökte två stycken i Stockholm och en i Gävle.Jag gjorde tester, skriftliga och muntliga.Robban var mitt stöd på mina resor.Han är en klippa min make.

I mars får jag även ett mail med överskriften jobb? De behövde en pigg, positiv receptionist i Öregrund på vårdcentralen på deltid. Jag tackade ja och hade fyra fantastiska månader i Öregrund. Där jag även arbetar extra idag när jag kan. Positiva människor i positiv
miljö.Helt fantastiskt.

I Månadsskiftet maj/juni åker vi till Skiathos.Det är där jag får veta att jag kommit in på utbildningen i Gävle. I juni får jag också veta att jag kommit in på de två andra utbildningarna jag sökt. Jag sökte alltså tre och kom in på alla. Vilken glädje! Jag valde att tacka ja till Folkuniversitetet i Uppsala och har haft en fantastisk höst. Har inte ångrat mitt val en sekund. Varje dag i skolan är ren och sann glädje. Första dagen var jag så nervös så jag inte kände igen en av tjejerna som skjutsat mig från Solna till Kista för att möta upp maken.

Vi njuter av vårat Rullsand under sommaren på helgerna. Bygger en liten altan att husera på och umgås med vänner som kommer på besök.Jag arbetar till 31/8 och i början av september far vi till Samos, Phytagorion. Tillbringar en vecka i värmen. Det var rejält varmt.Vi njuter tar verkligen vara på vår vecka då jag vet att jag ska bli fattig student.

Hösten har passerat i rasande fart. Jag har pluggat, läst och pluggat lite till. Skriver bra på alla tentorna och ska nu tenta igen den 5/1-16. Klassen är full av härliga människor och stämningen är hela tiden bra. Att studera som vuxen är verkligen roligt och utvecklande.Har ni hamnat i en svacka vad gäller arbete. Rekommenderar jag studier. Du är aldrig för gammal för att göra något du verkligen vill göra.

Året har även inneburit god vänskap, kärlek, skratt ,gråt och sorg. Precis så som livet kan te sig. Jag har enormt stöd och bra pepp från familj och vänner. Jag tycker själv att jag är starkare och Jag arbetar dagligen på att bli än bättre människa. I första hand mot mig själv. Målet är även att så småningom skriva en bok och att börja måla. Just nu hinner jag dock mest bara studera.
Ett annat mål är även att stärka upp min kropp med mera styrke träning. Nu har jag sådan tur att det byggs ett nytt gym på orten. Kanske kommer jag bli stadig gäst just där.

Vikten av att leva i kärlek och att ta hand om sig själv och sina nära och kära. Vikten av att våga vara sann mot sig själv och sina nära och kära. Att våga säga nej, att våga säga hjälp och att våga vara sig själv. För många kan det tyckas självklart. För mig är det en ständigt pågående utveckling. Livet handlar just om utveckling. Om att växa som människa. Och då menar jag inte kilon ;).

År 2016 ska bli precis så bra som jag vill att det ska vara. Kärlek,värme och mera kärlek.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Depression, kärlek, Medicinsk sekreterare, Okategoriserade, Resa, utmatningsdepression, vänner'vänskap, Vänskap, yoga yogagirl vänskap smycken bok författare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

