Vasa, hockey och tenta.

Häromdagen satt jag i vardagsrummet , tittade på junior hockey och grät en skvätt.Finland tog guld. Jag chockade mig själv, min make och fick min bror att skratta. Jag gråter numera alltid när jag ser någon annan gråta. Eller som i detta fallet för att jag såg deras glädje. Sen fick jag en enorm ”hemlängtan”. Jag må ha bott här i stort sett hela mitt liv. Men mitt hjärta klappar alltid extra för landet jag föddes i.

Jag har tillbringat mina första sju år i Vasa. Vasa den vackra staden som ligger vid havet. Vasa med sin torghandel, saluhallen och allt som jag minns. Sen var det fasligt skönt att ge Ryssen pisk.

Idag just i detta nu har vi firat med ett glas bubbel i var. Jag skrev full pott på tentan. Det känns faktiskt helt ok. Man får skryta sa en vän till mig ❤

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade, tenta, Vasa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

