Ett dygn med barnbarn

Är helt fantastiskt underbart och energi krävande. Sedan Florisen opererade sina halsmandlar sover hon mycket bättre och lugnare. Jag fick bara en smäll och ett knä i ryggen. Att sedan vakna 08.00 av att någon lindar sina små armar runt och säger att: ” Mommo! Jag vill gå upp nu”, känns helt ok.

Ett av barnen väntar på att få sin mustasch. Och det är inte den äldsta jag pratar om. Han vill ha ”Polis” muschar. 14 åringen väckte jag kl 12.10 idag på dagen. Han kommer upp och jag öppnar min famn och vi kramas. Jag kommer att krama honom massor så länge jag bara får. Jag har tankat oxytocin för flera veckor framöver.

Barnen blev hämtade av sina föräldrar på eftermiddagen. Mormodern tog en lång promenad med fabror för att sedan vila ut sig i en meditations session. Den slutade med en tupplur på yogamattan. Att sova på yogamattan i vardagsrummet i skenet av levande ljus är helt underbart. Att yoga och att meditera är verkligen en del av min vardag. Att sova efter ett intenisvt dygn är välbehövligt.

När jag sovit min ringa skönhets sömn for jag iväg och fick testa ett Skivstång/intervall pass. Det var inte igår kan jag säga. Men jäklar vad roligt. Jag fasade för intervallerna i tron om att min kondition var nedsatt. Så var dock inte fallet. Jag jobbar intensivt på att förbättra min bålstabilitet. Jag har jobbat massor på att bli starkare och det har gett resultat. Kroppen är verkligen gjord för att användas. Imorgon lär jag ändå ha ont både här och var i form av en ljuvlig träningsvärk.

Imorgon är jag ledig. På tisdag börjar nästa kurs. Boken vi ska jobba i heter ” Hälso och sjukvårdsrätt”. Wish me luck.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, farbror, kärlek, Moltas, Okategoriserade, träning, Träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

