Rädslor, studier och Louisiana.

Att styras av sina rädslor kan vara så oerhört energi krävande och jäkligt onödigt. Jag vet inte om jag från födseln är inprogrammerad med en ”jag är rädd för allt nytt gen”. När jag var liten var jag rädd för allt. Har nog skrivit om det tidigare. Sen har jag fostrats av en mor som var ängsligare än ängsligast. Gör inte si, akta dig för det, det kan vara farligt osv.Min kropp är i ständigt försvarsläge. Fight and flight som det så fint heter.

Att leva i fight and flight mode är inte bra vare sig för kropp eller knopp. Därför övar jag på att vara i meditations mode. Att yoga, andas och att bara sitta stilla. Nu har jag sedan i september haft två kurser på vår utbildning som varit fantastiskt intressanta. I måndags gav vi oss på Hälso och sjukvårdsadministration. * HJÄLP* vad tråkigt. Att läsa någt du är intresserad utav med fantastiska föreläsare ger dig  något och du känner att du kan. Det är roligt, givande och fängslar dig. Nu är det bara att andas, djupandas och försöka tänka positivt. Nu är allt på distans. Igår stod jag upp för att inte somna när jag lyssnade på föreläsningen. Jag somnade nästan ändå.

I dessa situationer börjar mitt huvud jobba i ” jag är elak mot mig själv mode”. Jag talar om för mig själv att jag inte fattar, inte är bra nog och inte har tillräcklig intelligens. I detta sinnes läge blir jag även låg och väldigt stressad. Dessutom går jag in i min bubbla där jag kan vara i fred.

Tack, gode tid för att jag har fantastiska vänner i skolan och här hemma. Jag vet att jag kan och att jag kan läsa in. Men fortfarande är det så tråkigt så klockorna stannar. Hur får jag det intressant och roligt?

Sådär ja! Nu har jag gnällt färdigt. Känns helt ok faktiskt ;). Vad gör ni en lördag som denna? Jag har yogat med fokus på bålstabilitet. Mediterat och somnat en stund på mattan. Molte och jag har gått en lång, härlig runda och på spisen puttrar en gryta med recept från morgonens teve program . Dock utan sirap och med lite honung.

Imorgon kör jag Skivtsång/intervall med Friskis men skippar intervallerna. På måndag börjar jag med ett nytt träningsprogram som min bror med sambo skrivit till mig. Närsta vecka är det 4 dagars upplägg med styrka blandat med kondition. Burpees, som jag älskar att hata bland annat. Och Jädrar vad bra det kommer att gå med studierna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i burpees, meditation, Moltas, Okategoriserade, rädslor, skolan, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

