Ponera att du sätter dig

På fel buss! Du ska hem till Gimo med 811 för din bil står där på stationen. Du ser att det står Öregrund på bussen som det ska men det är Express bussen. Det inser du när du satt dig och bussen redan rullar. Ok, du djupandas och tänker att det inte är så långt att gå från kyrkan ( där Express bussen stannar) till stationen.

Tänk dig sen också att bussen är 48 grader varm från början. Börjar lätt påminna om en finsk sauna. Du inser relativt snabbt att det här med fleece strumpbyxor är rätt varmt att ha under jeansen. Men låter inte motorn på bussen lite väl konstigt? Jamen! Varför inte!!! ”-Bussen är trasig”, upplyser chauffören oss om. När han rullar in på en busshållplats precis efter vi kommit ut ur stan.

Jag smsar maken att jag lyckats ta fel buss och att den nu gått sönder. Det är då du också ser att mannen snett framför dig ( han med hemstickad toppluva)  sitter med fingret halvvägs i hjärnan. Han rensar typ hela näsan och sprätter kusar. På det börjar han rapa högt,flera gånger. Och då äntligen komer ersättningsbussen. Varför är det så många män?och ja! det är nästan alltid karlar som gräver sig i näsan. Varför gör de det offentligt?Jag höll på att kräkas.

Hursom så höll jag på att skratta ihjäl mig inombords när jag inser att jag hamnat på fel buss. Visste ju att jag skulle komma hem. Fick en extra promenad på hemorten och piggnade till på vägen. Tur att jag inte somnade och vaknade i Öregrund.

Vårat första arbete på nya kursen är nu inlämnad. Vilket känns oerhört skönt. På onsdag är det dags att redovisa det inför halva klassen. Sen är det bara att ge sig på nästa del .

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Buss, förvirrad, Okategoriserade, tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

