Berit Bältros

Igår när jag piffade min ”Doris Dalmas” frilla märkte jag att det gjorde ont i pannan över höger öga, mot hårfästet. Jaha, ja! 2 röda utslag som gjorde vansinnigt ont. Berit har fått Bältros igen. Jag hade ju det på vänster tinning i maj/juni. Som tur är har jag medicin att hämta ut på apoteket . Vilket jag nu gjort.Det förklarar varför jag kände mig lätt off igår. Idag känner jag mig småförkyld och lite stressad. Redovisning av uppgift vid 13.00.

Skälet till bältrosen är mitt relativt låga immunfösvar pga mina immundämpande mediciner. Nu ska jag ta reda på hur det här med vaccinering funkar. Ringde infektionskliniken på UAS imorse. De skulle ringa upp 09.10. Deras klocka måste gå fel. De har inte ringt ännu. Saken är den att jag är i stort sett blind på vänster öga så när jag nu drabbats på höger sida fick jag lätt ångest. Målet är fortfarande att bli helt frisk och fri från mediciner.

Det sista som överger människan är hoppet. Hälsar Asta Berit Doris!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Bältros, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

