Ord, ord underbara ord.

Jag har så mycket ord som bubblar i min hjärna. Ett ständigt sammelsurium av texter, dikter och tankar. Jag har också mycket känslor som bubblar i hel kroppen, hjärnan inkluderad. Det sista dygnet har tankarna gått till en vän som mist en nära anhörig.Att mista någon som är väldigt nära och som betyder nästan allt går inte att sätta sig in i om man inte själv upplevt det. Hela världen stannar av och du känner dig som om du går i ett vakum. Jag har skrivit om det förut när jag förlorade min mamma. Plötsligt känns alla små saker som jag oroat mig för väldigt obetydliga. Nu känner ju inte alla människor lika. Men det är ett trauma du ska ta dig igenom och du kommer igenom det. Men du är inte riktigt samma person. Det händer saker med oss människor hela tiden. Vi är som tur var födda med någon form av skyddsmekanism i våra kroppar. Vi kan inte ta in all sorg på en gång. Den arbetar sig igenom olika faser. Det gör ont, så fasligt ont. Men jag lovar att det blir bättre. Och det är viktigt att låta det ta tid. ❤ ❤ ❤

Det är vad jag har funderat på de sista 24 timmarna. Sen har jag även arbetat i Öregrund och försökt förstå det vi ska läsa på distans. Ikväll är jag trött och jag känner mig korkad. Känslan är bara min och jag vet att jag inte är korkad men vad är meningen med att läsa på om Ogdens triangel? Vad är ett begrepp? Jo, det här pappret som ligger framför mig och vill bli läst är ett begrepp. När jag pluggar in något vill jag stryka under, över och använda alla färgpennor i världen. Och nej!! det är inte pga min ålder. Det är så jag lär mig bäst. Jag kommer få skriva ut hundratals papper i detta ämne. För vet ni? Det går inte att stryka över och under i olika färger på en dataskärm. Den blir så konstig då.

Istället tänker jag ägna mig åt att lyfta hantlar, göra armhävningar och andas en smula. Jag andas i och för sig in och ut hela tiden men tänker meditera och djupandas .

En viktig sak bara. Det är kramens dag idag. Krama någon du tycker om. Gör det alla dagar. Säg till de du tycker om hur mycket du verkligen gör det. Ta hand om dig själv på absolut bästa sätt och tala inte om för dig att du är korkad. För du säger ju inte det till någon annan heller.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, kärlek, Okategoriserade, sorg, Tankar, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

