Frustrerad Tant!

Jag har precis kommit innanför dörren efter ett läkarbesök pga min rygg.Har i många år dragits med smärtor som kommer från ländrygen, ner i höger ben och det har eskalerat den sista tiden. Jag har så pass ont så jag vaknar av det när jag vänder mig i sömnen. Jag vet att ryggproblem är väldigt komplext. Det är svårt att åtgärda och svårt att få den hjälp man vill ha. Just nu känns det även som att höger ben inte riktigt vill hänga med när jag är ute och går. Det är liksom trött.

Målet var att få en Magnetröngen remiss. Men jag fick en remiss till slätröntgen. Höft artros var jag tydligen för ung för? Hon sa att :” Besvären kommer med åldern och alla går vi mot döden”. Nice! Jag vet att jag går mot döden men inte riktigt ännu. Det är därför jag vill bli smärtfri. Nu är jag en envis tant. Jag ville inte ha tid till sjukgymnastiken i Gimo. Har aldrig blivit hjälpt av dem. Jag har testat naprapat, kiropraktiker och sjukgymnast i Uppsala. Det som hjälpt mig mest är Mats på Naprapatlandslaget i Norrtälje men det kostar 585:- per besök. Jag lever på studielån.

Jag ska känna in, träna det jag kan träna och fortsätta ha ont. Jag kan tyvärr inte äta Ipren eller någt annat sådant då min mage inte klarar det. Att sitt alånga stunder är ingen höjdare så jag rör mig massor.Jag tränar minst 4-5 dagar i veckan och inte högintensivt längre. Det funkar inte. Men det är då själva fan om jag inte på något sätt ska få ordning på det här också.

Läkaren är en ung, gullig AT tjej och jag förstår att det här är svårt att åtgärda. Men jag tycker inte att det är ok att  ha ont resten av sitt liv.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Okategoriserade, rygg, rygg helvete, Tant. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Frustrerad Tant!

  1. maud hoffman skriver:

    Kolla in http://www.egoscue.com
    Kramar kramar 🙂

Kommentera

