När ingenting blir som man vill

Och känslan blir att, jag räcker inte till. Ibland händer det saker i våra liv som ställer det lite på sin spets. Saker som vi inte kan rå på just där och då. Jag vill inte och ska inte berätta om det är på min blogg men jag kan säga att det påverkar mig väldigt mycket. Ibland önskar jag att jag var gjord av pansar plåt som skyddade mitt känsliga jag.

Idag var också en sån dag då jag skulle göra en hemtenta i det ämne vi kämpat på i dryga veckan nu. Vi hade 30 minuter på oss. 2 fel vart VG 4 fel vart G och mer än fyra så var vi rökta för en vecka framöver. På måndag får jag göra om min. Jag hade för bråttom. Hade ett stort stresspåslag av både privata skäl och av nervositet.

Till saken hör att Stisse Stina här är en väldigt högpresterande person. Klarar jag det inte så är jag inget värd säger jag till mig själv. Ingen annan än jag säger det. Jag gjorde provet på 8.07 för att vara exakt. På måndag skriver jag ett VG och har klocka med mig.

För att få ner mina stress nivåer yogade jag 45 minuter och gick i skogen med farbror. Mediterade på min favorit plats och hämtade lugn och ro till min själ. Vilket i vanlig ordning fungerade.

Jag har fått massor av pepp och kärlek av klasskamrater,vänner samt familj.Jag vet att jag är bra fast jag inte satte det idag. Men den lilla djävulen på axeln häcklade mig ganska länge.

Imorgon är en ny dag. Imorgon är det dags att röntga ryggen. Nu ämnar Tant hära ta på sig tightsen och träna sin bål. Inget är bättre än en stark core kärna, goda vänner, kärlek ,familj, barnbarn och rött vin och yoga och så träning och ja ni vet………..

.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Kugga, meditation, Okategoriserade, surtant, tant, Tant, tenta, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

