Jag upptäckte idag

När jag strosade runt på det berömda varuhuset Ö&B att jag har julgardinerna uppe ännu. Jag hittade nämligen en fin tablett att ha som duk i vitt. Började fundera på vad jag hade på bordet i detta nu och insåg att den är röd och hör till julen. Nu är inte mina gardiner röda med tomtar eller så men ändå. Jag är så fullt upptagen med att vara student då jag missar en del av det vardagliga. Eller så glömmer jag det medvetet ;).

Städning hör till det jag gärna missar. Jag blåste precis av det värsta dammet av skrivbordet. Har i och för sig både bytt i sängarna, tvättat, städat ugnen ( höll på att förgiftas i morse när jag bakade nyttiga scones. Det rykte nåt fasligt ur ugnen) och handlat både hund och människomat idag. Vi åt tacos. Det var faktiskt en hel vecka sedan som vi gjorde det :). Jag har inget sagt åt Lina. Hon tror ändå att jag är på väg att få Rakitis. Min Lina, min fina unge. Hon ringer mig i stort sett varje dag när hon är på väg från jobbet till sitt hem. Det blir ca 1 timmes samtal om dagen. Vi har alltid något att avhandla.

Under dagen har jag även studerat dvs lyssnat på föreläsningar via en portal mot Falun. Jag är inte gjord för att studera på distans. Jag är en oerhört social och pratglad varelse som nu sitter ensam och stirrar in i en dataskärm. Jag saknar mina klasskamrater. Det är helt förkastligt. Tur att Lina ringer om dagarna. När Robban kommer hem pratar jag så hans öron glöder röda. Han hinner knappt få av sig skorna innan jag börjar. Men faktum är att ämnet vi avhandlar nu om Lex Maria, Lex Sara och Hälso och sjukvårdslagen mm är rätt intressant. Jag skonar dock maken från sådant.

Nyss lyssnade jag på ”Nickedocke” Carl i 28 minuter om Psykiatrisk Tvångsvård. 28 minuter med föreläsning som enbart bestod av paragrafer. Det var mindre upphetsande kan jag säga. Där måste även Tant få beklaga sig lite. Vi kan skriva ut åhörarkopior. Där finns texten till alla slides i föreläsningarna. Kan ni texta lite större tack! Tant ser inte allt, trots glasögon.

Ländrygg och höfter är nu röntgade. Om ca en vecka får jag svar. Vad jag sedan kan göra för att förbättra min muskulära status återstår att se. Jag kommer inte att ge mig. En koskaan, aldrig, never-ever. Så är det bara.

Och tack! För pepp, uppmuntrande heja rop och sms och mail. Mitt hjärta svämmade över igår. Jag tror på karma. Det man ger får man tillbaka. Jag tror på kärleken.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Jul, Karma, kärlek, Lina, Okategoriserade, skola, skolan, tant. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag upptäckte idag

  1. Bättre lycka med sconesen nästa gång 😉

Kommentera

