Granatäpplen och stänk.

Jag kan inte äta granatäpple utan att det finns röda prickar överallt. Jag älskar granatäppelkärnorna. Jag blir som ett litet barn som får något de älskar i händerna och krampaktigt håller i. Känner varje gång att jag inte vet hur fort och hur mycket jag kan moffla in på en gång. Manisk är bara förnamnet. Idag var jag lugn, metodisk och försiktig i mitt skärande och rensande av denna frukt. Fick torka allt som fanns på diskbänken och upptäckte precis att hela min tröja fått ny dekor på framsidan. Tur att tröjan är gammal. Åt kärnorna med andakt ur en skål och drack upp saften.

Ser fram emot tisdag kommande vecka då jag tänker klämma en ”riktig” semla. Har hemstudier på onsdagen så jag skonar mina vänner. Det blir den första och enda semlan i år.

Studierna idag har gått åt till Dugga plugga, smittskyddslagen coh steriliseringslagen. Ibland har jag inget annat liv än plugga. Kvällens planer var att umgås med god vän över gott vin och tjejsnack. Vännen har fått en släng av magsjukan vilket är det enda jag skyr. Feber och snor och snörvel är jag inte rädd för. Men magsjukan slår hårt på trasig tarm.

Tant ska nu plocka fram bra musik, spela högt och pumpa musklerna. Skönt efter någon timmes stilla sittande. Ha en bra ”Lille Lördag” gott folk.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Granat äpple, Okategoriserade, studier, Tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

