Trött student med rödbetor i mungipan.

Ibland är det så viktigt att stanna upp och fundera på vad jag egentligen gör. Är det livsviktigt att ha bästa betyg på en tenta? Är det viktigare att må bra kanske? Vi har sedan september studerat flitigt och frenetiskt. Allting har varit väldigt bra, roligt, jobbigt och intressant. Sedan körde iallafall jag på patrull när vi började med detta Falun på distans.

Idag och igår och i fredags har jag letat, läst och lyssnat i timmar. Jag har bollat med kamrater, promenerat, drabbats av någon magåkomma och slitit mitt hår för att på något sätt lyckas med denna hemtenta som ska in på torsdag. Just i detta nu hatar jag den. Den är på sätt och vis intressant och den är säkert bra att kunna men vad fan? Jag har som tappat bort mig själv. Jag har lyssnat långt innan fredag kom jag på. Tentan fick vi i torsdags kväll. Hela veckan har jag lyssnat på den ena efter den andra och försökt memorera allt från Biobanks lagar till tvångsomhändertaganden mm.

Fortsätter det såhär får någon strax komma och hämta mig med blå bilen och vit tröja. Grejen är att jag vet att jag inte är dum.Jag vet att jag är kunnig men just nu är min hjärna överfull. Jag vill ut och dricka drinkar på en solig strand och på min höjd läsa en bok om kärlek, sex och spänning. Böcker där jag slipper tänka. Jag vill inte stirra in i en dataskärm och fundera på Eulalia har gjort rätt med sin gonorré. Eller om Ture blir tvångs omhändertagen när han gruffar på bya mötet. Det var två av de enklare frågorna.

Nu lägger jag ner för idag. Öppnar Yogobe och yogar för mig själv i vardagsrummet. Min mage har varit hemsk de två sista dygnen så jag kan inte yoga offentligt. Vill inte fisa fritt i en stor ljus gympa sal. Har skrivit in mig på Gimogym idag tillsammans med ett stycke make. Han är faktiskt och tränar sitt första pass i detta nu. Halleluja eller nåt! Jag är inte deprimerad, jag är inte ledsen eller sjuk. Jag är bara rätt så less på att studera just idag. Fullständigt normalt om ni frågar mig.

Måste också berätta att jag igår åt rödbetor och sa : ” Mmmmmm”. Rödbetor med chevre och honung samt flingsalt. De som tidigare läst här alternativt känner mig vet att jag som liten 6 åring i Finland fick inlagda rödbetor på lekis. Jag kräktes upp dem. Tyckte det var ur äckligt och blev tvingad att äta upp mina spyor. Sen den dagen har jag knappt kunnat titta på en rödbeta. Men nu! färska kokta betor som jag sedan ugnsgratinerar med chevre ( som jag älskar) Mmmmm. De inlagda går fet bort!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade, Rödbetor, student, trött. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Trött student med rödbetor i mungipan.

  1. lena skriver:

    Du är jätteduktig som orkar plugga! Jag skulle aldrig göra det! Men du kommer igen, det kom att gå jättebra för dig! Du är snart uppe ur din svacka ska du se! Kraaam!
    Lena

Kommentera

